Tijdens de avond konden de aanwezigen een aantal verkeerskundige ontwerpen bekijken. Daarover hadden ze veel belangstelling, vooral over de effecten ervan op hun specifieke situatie. Bijvoorbeeld vragen over geluid, maar ook over de inpassing van een mogelijke kruising van de fietspaden onder of over de N14. Daarnaast dachten de aanwezigen constructief mee over toekomstige afritten van de N14. Als ideeën om het verkeer zo goed en veilig mogelijk te laten doorstromen, kwamen onder meer rotondes en bruggen naar voren.
Omgevingsmanager Alwin Nijhuis van Rijkswaterstaat benadrukte in een gesprek met een bewoner uit de regio Leidschendam-Voorburg dat veiligheid van de weggebruiker voorop staat. ‘Indien Rijkswaterstaat constateert dat een maatregel in het ontwerp niet veilig is, dan passen we het daarop aan. Veiligheid van de weggebruiker staat voor ons voorop.’
Betrekken omgeving
Deze informatiebijeenkomst over het Project-MER voor A4 Haaglanden-N14 was de derde uit een reeks van vier. In totaal zijn er in april, mei en juni 7 informatiebijeenkomsten en drie gebiedsateliers gehouden voor de projecten A4 Burgerveen-N14 en A4 Haaglanden-N14. Ook zijn er 7 basisscholen bezocht voor het ophalen van verfrissende en inspirerende ideeën. Al met al een forse inspanning voor het ministerie van IenW en Rijkswaterstaat, maar wel een inspanning die door de betrokkenen en belangstellenden als positief wordt ervaren.